lördag valborg

ja så va det underbara lrdag vi har ju sovit hos amandas farmor och farfar fredag till lördag
va super mysigt
vi va och kollade på majbrasan med farfar ,farmor standa hemma
amanda tyckrew om när det bran hihi a
ni blev inte där så länge det va så kallt ute
men de va så mysigt
ag gav mig sjäv ett litet lufte vid brasan ,, brukar göra det vid nyår och första maj

med tank på att vi äldar upp en masa skit vi inte vill ha kvar i våran "vardag"


för i tiden
maj brasan kommer ju i fran den tiden vi hade en massa halm sängen för att holla värmen om vinter samt annat vi hade inför vinterna för i tiden men inte behövde under sommar halv året

nu tid
nu är det ju en rolig gräj vi gör för ay välkommda sommaren
i bland känns det som om vi "svenskar" har glömt våran historia bakom våra högtider

jag har lovat mig själv att va lite mera tuff
och ta avstånd från meniskor som tar en massa energi och ger en en hel del dålig energi tillbacka
jga lovad mig framför brasan i går att jag aldrig ska ta en sdan meniska i anden i gen
jag gjode den en gån ville inte tro vad alla andra sa till mig ,, ville inte tro tt en så "snäll meniska"
kunde fejka sin snälhet, jag vill tro på meniskand god het men i stälet till min rädslas förvåning fick jag veta motsatsen
jag lovade mig själv att ALDRIG TA EN SÅDAN ,,, VARELSE IHANDEN I GEN
vet jag aldrig kommer göra det heller
och det är lika sant som jag tror på ärlighet utriktighet och kärlek till mina medmenskor
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0