dag 2 på dagis

hej hej
ja i dag va det d nr 2 på dagis
den började kl 9 oo
vi vaknde kl kvart i 8
det va bara att göra allt klart , snabt som tusan ,
ja är ju ganska snabb av mig och lyckligt vis har jag som rutin att ha kläder fram tagna till
både till mig och amanda redan kvällen före
amanda fick drika välling i vangen ,, de tycket hon om =)
och jag fick drka mitt jva i min ny java mugg =) tyckte jag om

men vi kom i tid och hade ochså med oss amandas blöjor och hennes goo kudde som hon apsolut inte kan sova utan
så nu finns det en kudde på dagis en kudde hemma och en kudde hos farmor och farfar med samma tryck och på
lite roligt de där med trycket på kudden, jag fick ett sät med örngot och lakarn av min mamma för många år sedan och de är det kudvaret hon har på sin kudde och för att slipa att glöma den på dagis heller hemma när vi ska på dagis heller hos farfar och farmor så sydde farmor om örngottet till 2 st kudvar

så nu har vi en kude på dagis en hos frmor och farfar och en hemma
så det inte bli några missar =)

åter till dagisett


väl framme ville amanda fort som tusan in och leka med barnen
efter en stund va det sång stund me frukt
amanda sung "lille katt" när alla amanda sjug "babbä vitta lam"
hihihi
tok ungen min
efter songen gick jag upp i per rummet
jag sa till amanda att mamma kommer snart sedan gick jag hon blev lite arg men det gick fort över och amanda glömde bort hellt att jag inte va där länger =)
halv 10 kom amanda upp och till per rummet där jag sat med min java och en tining hon blev så glad och se mig och det värmde i mig såå
det va ochså då "fröken" berätade att hon blev arg men att de gick fort över när jag hade gott
vi gick hem efter en lite hektisk morgon men en väldigt roligt förmidag
ju mer hon/vi är på dagis är ju mer vet jag att detta dagis är suppper bra för våran lilla tjej

i morgon ska vi vara där från 8 oo
till 14 oo
då ska vi äta och sova där ja jag ska inte sova där men amanda
och kanske får se om jg går i från en stund
det gick ju så bra i dag

nu ligger hon och sover och jag holler på och lägga fram kläder tills i morgon till både mig och amanda

i dag blir det lax med pesto och pot samat sallad
mumms

men nu ligger amanda och sover


ja måste bara säga det amanda tycker inte om banan hon ar enda sedan baby gjort det ganska klart för oss att "nää mamma jag vill inte ha bannan"
men i dag på frukt stönden tog hon en bannan bitt
min första tanke va nää men  amanda du äter ju inte banan men jag sa inget
och hon åt med jag va i sjock
sedan fick hon välja enu en till frukt fråm frukt fatet äpple banan päron
och även då blev valet en banan hela 3 st bittar
allså en halv banan hellet otroligt vad dagis kan göra =)

kram på er alla
från värdens bästa mamma





Kommentarer
Postat av: Monika

Härligt att det går bra på dagis :) Amanda ska börja till hösten här i Nacksta :) längtar.



kram kram

2010-05-05 @ 08:25:53
URL: http://monikabergsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0