fredag

ja det är tydligen frdag hella dagen =) hihi
i dag har vi varit hos min mamma jag och amanda hella dagen uppe i haga
vi har värkligen vålds gästa oss in där varge morgon denna vecka amanda har ju varit där medan jag å robban jobbat, ja robban har sopvit men han jobbar ju när alla vi andra sover, men mamma tycker det är så roligt när vi har kommit hon å amanda har gott å vekt oliwer stakarn som har sommar lov nu hihi
men inte får han någe sov morgon när amanda är i farten hon skriker det första hon gör när vi närmar oss mormor "oli" "momi" så roligt
i dag gick vi ditt heller åkte buss för urha för at gå hihi
lite lat mask här =)
vi ringde mamma kl 11 tänckte att de skulle få en sovmorgon heller åtminståne vakna av sig själv
och de hade de gjort både momi ock oli va vaken så vi jgorde oss klar gick ner på bageriet å köpt 3 st hallon pajjer och tog bussen till mamma
nästan på engån gick vi ut med undantag för att hämta kafe
sedan va det fika dax å jag bara älskar att sitta med min mamma å prata om allt
hon har ju ochså sin simmester nu vilket jag tycker är så roligt
amanda har fott en liten badbasäng av momi och självklart badade hon men de som låkade mäst va ju gunggan
hihi
amanda somnade 12 45
och sov till 14 30
vi va ute hella tiden hon sov i vagnen
och vi njöt av det underbara vädret medan store bror glänste med sin nya BMX
en skit snygg vit å gröm
min nya snyggo färg är ju vitt
tycker det är så snyggt på bilar när de är rena vita uten smuts å rost
när amanda vaknade va det dax för mat

mamma/mormor har ochså märkt att amanda inte är stor i maten så därför fick hon pankakor det går ju hem i alla väder ,, men ike hon tog två tuggor sedan va det inte gott längre inte ens med socker
efter ett tag med nes intil tvång gav jag upp
mamma berätade då att jag ochså va svår att få i mat när jag va liten men det fans en maträtt jag inte kunnde motså å jag vek mig för "grillad kyckling" men amanda har just ingen favvo mat
så det är skit gobbigt tycker jag jag kan nestan bli gråtfärdig när hon inte äter
om jag kunnde säga att det är en fas ,, men det är ju inte det de är ju nästan tvärt om att det är en fas när hon för en gång skulle äta bra som andra barn
vet inte alls vad jag ska göra

efter pankakans försök gav jag upp orkade inte å mamma sa att " jag får apsolut inte tvinga i henne mat"
hon fick gå från bordet å fick en bulle efter en hav timme vet att det nu i efterhand låter hel knasingt att man som det låter belönar med en bulle men det va inte så det va mer att jag ville att hon skulle få i sig något
vi skulle så småning om äta vi med lax med pot och rom sås
jag tänckte det kan ju inte skada å testa så det gjorde jag å hon åt inte mycket men mer en de få bitar pankaka
sedan va det efterrätt milon å va gott hon tyckte det va
hon är en hel del

hon har ju ätitt men det skulle inte skada å få i henne mer !

heller kan det vara så att hon får i sig det hon

behöver ?

kan det vara sså att de hon inte får i sig på dagen får hon i sig på kvällen  och morgonen med välingen ?!



kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0