soppa min egen spesjal all jossan

3 kyckling feler
en  hel röd cilli
en hel vitlöksklyta
fryska grönsaker så som,brokoli,blommkål,morot
timjan svart och vitpepar
taxos mixkryddan
parmesan ost
penne pasta
4-6 personer

stek upp kycklingen
sa att den får färg
skär upp kyclingen i bittar stora bitar
hell ner den frysta grönsaks mixen, blomkål,sparis.morot
tillsätt vaten 33 cl mer om de behövs
kocka upp pasta aldentte
hel ner alla krydor
dela vitlöken i mitten och hel i grytan det samma med cillin
tjärna ur cillyn och dela i 4 tjocka bitar
fyll på med vatten då det behövs
men smaka så det inte tappar smaken
till sät pastan i slutet så den inte blir för lös
och lår små vermas utt tillsammans i en  kvart
,klar att servera toppa med riven parmesan,,,,,,,


så himla gott gjorde deta i dag


deta är mitt eget resept ,, hoppas ni prova oc om vi gör de
måste jag bara få veta vad ni tycker ,, kram på er u ska jag naten en väldigt trött liten tjej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0