hurni

HEJ SÅG NYSS MIN STATESTICK OCH FICK EN POSETIV ÖVERASKNING
jag blir glad att se att det är sååå många som är nyfiken på oss
vad vi gör ska göra m,m
men det vore ennu roligare om jag fick veta vem ni va

men de gör inget om ni bara inte vill beräta

jag är bara så glad att jag kan intresera er för oss

och hoppas att ni fortsäter

för som jag har sakt jah har grav dyselexi har haft det sedan jag kan minnas

innan jag började blogga så kunnde jag inte ens skiva medelanden på lappar för att jag skemdes över att jag inte kunde stava rätt

heller som att skiva något så enkelt som en mat lista
va det apsolut värsta jag viste och spisjält om jag själ inte skulle handla maten
för kunde hända att inte ens robban kunde läsa vad det stod på lappen
jag använder inte stav program för att jag vill lära mig se själv när det blir fel
men i bland så ser jag inte felet jag stavar

hade du frågat mg för några årsdan hade jag nog svarat dig lite tyst
att jag har läs och skriv svårigheter

men nu står jag upp med pondus i rösten och säger deta är jag, jag har dyselexi och en mycket grav sådan
tränar jag inte varje dag så märks det
markant när jag skiver

till er som har en iten heller mer stor diagnos av dyselexi säger jag
jag kan först er,
jag förstår om ni inte vill säja det till så många utan bara til era närmaste
men ni ska inteför en stund sjäna er dumma för det handlar inte alls om intelegens

det handlar om att för oss läsa en text kan vara ett rent helvete
orden rinner i hopp flyter in i varandra hopa från rad til rad som n enda soppa
och helt plusligt vet man inte vart i texten man är heller vad han har läst
och när man skriver skiver man oftast som de låter så om de stavar med ck heller dubbla bokstäver hör man inte det och därför så skiver man inte de
vi kan ochså ha svår med bokstaven B och D  vänder de  år fel holl och så vidare
samt h svåret med venster och höger
helt ärligt jag kan inte venster och höger och jag är 25 år
men så är det att ha dyxelexi

xo xo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0