solgläntans förskola

nu är det inte långt kvar till sommaren kommer med stora steg
semester planerna är klara inför sommaren
amanda ska på måndag ta ett stort steg mot nya äventyr när hon börjar på dagis
brukar ju allt hända,även de som vi som föräldrar gärna hande kunnat hoppa över
men allt hör till i utveklingen för att komma på sin egen indevid
och som förälder att släpa taget till en viss del om sitt barn så som man gör när de börjar på dagis kan i bland vara lite skrämade
och i ärlighetsens namn så är väl jag ganska pirrigg till det hella på ett väldigt positivt/negativt sätt
amanda kommer stor trivas, det negativa är ju av den känslan samma som när jag slutade amma amanda när hon va ca7 månader då jag kände mig minder behövd som mamma

jag kom i håg att jag sa till R "jaha va ska jag göra nu och börja gråta " han svarade "va gråter du för" och jag svarade han med " hon behöver inte mig längre"
ack så fel jag hade (skönt att veta)
låt oss hoppas att jag har fel nu med
mamma hjärtat värker lika mycket nu som då för jag tyckte om att aman
men på sammna sätt som det tillhör att sluta amma är det att börja dagis ,
hon kommer på dagis lära sig en massa som är nödvändiga för att komma in i det socijala livet som är nödvendigt för att bli en indevid, hon kommer ha många faser i dagis perjoden, så på ett sätt tjens det som att man börjar ett nytt kapitel i våran bok,
hon kommer natuligt viss alltid vara MIN OCH R babby och det kommer hon vara oavsätt ålder
men det känns nästan som att hon blir störe fortare när hon nu kommer börja dagis
det kanske bara är mamma noja ,,, men jag hoppas att det inte är så om jag tror jag hoppas och vill att min lila tjej kommer vara just LITEN bra länge till

vårt dagis är super finnt själva huset är just inget spejält det fick faktiskt mig att höja på ögonbrunden
(och då inte på ett posetivt sätt)
men när jag träfade personalen och hade vårt FÖRSTA FÖRÄLDRA MÖTE
så väckset allt till en lung och fin harmoni i mig det va här amanda skulle vara på dagarna då jag jobbar /pluggar
det är ett väldigt finnt dagis och det är väldigt omtyckte vi hade tur för det va många som som licksom vi ska börja där på måndag men de haar först fott gå på ett annat dagis i ventan på en plats
jag hade hört en massa bra om detta dagis innan vi sökte
och bärför landade det på solglentans förskola

nä nu ska vi göra oss klar för maj brasan som kommer vara i junisär inte i z hallen som jag skrev tidigare ,,
det är säkert en där med men den ska inte vi på
kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0