tidingen

i dag va vi på förskolan som av en hälig vana på tisdagen
en hälig gräj man gör för att komma bort en stund och träffa anndra
och för att amanda får träffa andra barn
och i dag va det många tror det va närmare 10 små barn i amandas
ålder en del med sina pappor och anda med sina mammor
visa gick innan samilngen andra och där med vi jag och amanda
stanade tills det va dax för samilgen

i slutet av samligen när det barava en song kvar så kom sundsvalls tiding
för att fråga vad vi tycke om det nya lag förslaget
om att lägga ner alla öppna förskoler i länget
det är ju som man bli förbanad
men det sa jag inte till dom
de frågade vad vi tyckte om lagförslaget
visa sa väl mer va det tyckte och nestan grinade medan jag kan ju tycka att det är att ta i med tårar
men det är inte roligt att de ska spra in på de småas förmåner
för bor man som oss mitt i stan så finns det inte så många stälen mam kan gå till för att träffa amada barn och vuxna,
jag hoppas av hella mitt hjärta att inte det går i genom förslaget att lägga ner förskoln för den är bra
för oss so är hemma på dagarna med vära baran
kan tycka att måndagarna och tisdagarana gör så att veckorna går mycket fortare
och att det skulle vara 5 gånger i veckan i stälet för två dagar i veckan
som det är nu,

efter som den öppna föskolan inte är lagstadgad i den svenska grundlagboken
så kan det se som en förmån att ha den öppen och det är nu därför de vill stänga den för det ska sparas
pengar

när de va där i dag och frågade oss vad vi tyckte så passade de på att ta kort på oss amanda och mig å det andra
så vi får väl se i morgon hur man framstår och va för smart man har sakt
nu ska man se på hell s kitcen

ac sover här i natt hon börjar 10 oo i morgon så jag och amanda får sälskap till frukosten

amanda och robban sover
jag och ac har nyss varit ute med nalle
skönt med en kvälls prominad

god natt kram på er


glöm inte att läsa sundsvalls tidning i morgon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0