en torsdag med en bula i pannan

nu kommer snart kos
jag och amanda ska gå å fika med henne på stan
jg ska ochså handla ettpar tuna vantar till amanda då det börjar bli
lite kallare ute nu

robban har kommit hem för dagen och ska sova en stund medan
vi är på stan

lördag ska vi på kalas
min store brors lila tjej fyller 3år
tänk va tiden går fort
ååååå hon är så sött

det blir amandas första kalas som hon går på

i dag ramlade hon och blev så ledsen
mamma tröstade sin lilla men hon bara grätt
och inte ängt efter det såg mamma att lilla amanda hade fott sin första bula
jag skyndade mig ut till frysen å ha en sval sked på hennes panna
så det inte skulle bli störe å göra så ont

det är inte roligt när barna våra gör illa sig
kommer aldrig vänja mig vid de
jag själv blev oroligt för i början grätt hon bara då såg jag inte bulan sedan
när den kom fram blev jag lite lungnare i med att hon hade en bula va det ju därför hon va så ledsen
man är ju oroligt att det skulle vara något man inte kunde se

för dig som läser deta vill jag bara säga

ja jag är lite för blödig i mot amanda i bland men jag anser att man
som mamma får vara det
bara det är till barnets bästa
och jag kan tycka att man inte kan bry sig om sina barn för mycket

amanda mår bra hon leker å bryr sig inte så mycket om bulan i pannan

nä nu ska jag ta en BB = bajs blöja


kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0