tack mamma

hej i dag vaknade amanda kl o8 oo
och vi gick upp för att inte störa pappa som kom hem
kl o5 oo från jobbet
vi va vaknen ett tag sedan vid 11 va det dax för en liten tupplur och då låg pappa och sov
tancken från min sida va att jag skulle bara sova ner amanda för att sedan gå upp och dona hemma
men ieee ja somnade ååå ja antar att jag behövde väl det hiihi

sedan när hella familjen hade vaknat åkte vi till amanas farmor och farfar
väl där tog vi en prominad det va skönt jag nalle amanda och robban
farfar holde på att  måla om jillestugan det kommer bli ggrymt snyggt när det är klart
vi åt mat där korcstråganof med ris åven det va gott

amanda har inte velat äta så mycket i dag nestan inget alls bara välling
jag börjar mistenka tänder i över munnen det har varit ite dregligt och pipppit
mn det är klart det kan ju vara spiutan i går som gör det ochså
hon har i alla fall ingen febber nu skönt det

mamma berättade för mig i kväll att när jag tog den sprutan när jag va 1år
blev ja sjuk och fick åka in för att sedan läggas in
av tripelspurtan fick jag just en av de sjukdommarna de skulle skuda mig i från
hellt sjukt
men nu är det ju så att jag fick åka in på akuten för att lägga in mig
för att jag blev så himmla sjuk av just det ja tog vaksin i mot
vaksinet skulle göra mig resestent men det funkade inte alls på mig berättade min mamma

för min personligen va inte akuten heller sjukhuset något främande när ja va barn
de felsta jular har jag kort på just av sjukhus då jag har EP och fick kramper mer en ofta
ja så för mig va sjukhus ditt jag fick gå för att ta prover träna min fin motorik och prata med doktorn
ja för visa gånnger va kramperna så kraftiga så jag fick börja om från ett

vill tacka min mamma för att du älskar mig
för att du gjorde allt i din makt för mig när jag va liten ledsen och rädd
jag älskar dig

nu när amanda inte har varit så som hon brukar vara
förstår jag själv hur stark min mamma måste ha varit alla de gånger vi fick åka in på sjukhuset
jag förstår ochså hur ensamt det måste ha varit för mina andra syskon som fick vara hemma
och vänta på att vi skulle komma hem

amanda har bara haft lite feber och ganska pig endå
men jag grät för hennes skull i går
för att hon va så trött varm och ledsen
jag kunde inte holla i mot

mamma tack det kan inte ha varit lätt
tack till mina syskon med

kram kram god natt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0