1 år 8 månader

go morgon go morgon
nu är både jag och amanda vaken och har klivit upp
jag är ganska trött då jag va uppe sent
och så "sen kväll med ekdal" i går
och jag blev bara förbanad
då kvällens ämne handlade om mordet på
therese johansson rojo

en 15 årig tjej som blev mördad av en tjej och en kille i samma ålder
pgv svartsjuka

tjejen och killen va tillsammans
tjejen tyckte att therese va ett hot
och sa till sin kille att "jag kan inte vara tillsammans med dig om du inte (tarbort) therese"

straffet för att medvetet utan spyckiska störningar under och när de gjorde det dom gjorde
1ÅR OCH 4 MÅNADER

i sverge dömmer vi efter ålden när brottet begot sig
deras ålder va 16 när de gjorde det val att ta en annans liv
alltså inte laliga vuxna
och kan där för inte dömmrs som de heller
strafet för en vuxen som inte har pykiska störningar
sluten pykvård
är 4 år


men inte här de va ju bara 16 när de valde att ta en tjejs liv
therese va
de va någons barn, de va någons bästa vän ,
de va någons kusin ,
de va någons syster ,
och nu finns hon inte mer


de som tog hennes liv fick 1 år och 8 månader
hur kan det komma sig
på den tiden har de inte ens hunit reflektera över villken hämsk järning de har gjort
jag kan mig inte försåt vart vi är på väg i samhälet
1 år och 8 månader
är inte det lite av att sända fel signaler ut i sammhälet

i går va therese vänner och hennes morbror där
och den styrkan han visade
är för mig helt obeskrivlig det kan ju bara visa hur therese var som persson
hon han bara bli 15 år
när hennes ljus sloknade

så himla sorgligt
att man kan ta ett liv
utan empati för en annan menska
utan att tänka på efterfölderna av de
teheres fick ingen andra sjans till livet
de valde att ta det i från henne just som hennes liv hade börjat
varför ska vi då ta hänsyn till att de är så unga och
bara därför få 1 år 8 månader

tanckarna går till therese s
familj och vänner






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0