de första dygnen av sitt barns liv

ligger i sängen ska snart sova
i dag har det komit en bäbby i familjen
robbans syster katrin och hennes patrick har fot en liten kille

det får mig att täncka tillbka på BB när man hade det lila knytet i min famn
jag kommer i håg att jag grät av lycka när jag såg henne första gången
bortsät att det va en hlvetes föddesl å de menar jag med STORA ORD
så va det för mig en magisk stund
jag kommer i håg att jag satt och pratade med henne för mg själv
kommer ochså i håg att jag hjärna ville vara uppe och gå även fast läkarn hade avrådit mig från att vara
uppe så mycket,
men jag lysnade inte
första natten sov varken jag heller robbet mycket alls
vi bara låg och såg på henne sa inte så mycket vi bara va liksom
det va magiskt på nogot sätt
att 9 månader av lengtan å väntan och frågon som

vem är hon lik ? tror du hon har mycket hår?
undra hur stor hon är ?
mm
och när man ser sin nyfödda babby får man alla svaren på engång
hon är gjord med kärlek ömhet o respekt mellan två meniskor som älskar varandra

det spelar inte någon råll vem hon är lik !
heller hur mycket hår hon har !
heller hur stor hon är!

HON ÄR DET VAKRASTE BARNET MAN HAR SÄTT
och ingenting annat spelar rol de första dygnen av sitt barns liv

grattis endengång patrik och katrin
skicka hjärna e blid på lill killen
vi kommer ner snart får vi träffas kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0