älskar vi inte alla barn för den indevid den är

va in på aftonbadet nu och såg en ankät som jag tycket va intesant
det stog så här

"om du får reda på att du väntar ett barn med downe syndrom
skulle du överväga abort"?

jag gick in i mitt hjärta och svara nej
varför jo för att jag anser att om man har bestämt sig för att skaffa barn
och bara där han man tagit ett val
ska maan ta bort det bara för att det är anorlunda
heller inte som alla andra
i bland blir det inte som man hade tänckt sig i livet
men det betyder inte att det inte kan bli hur bra som hälst endå

men det är bara vad jag tycker

80% svarade att de skulle överväga abort
medans 19% svarade nej
blir så arg

det skäns lite som att det dröjer inte länge innan vi kommer kunna
beställa det perfekta barnet i en katalg !!!!!!!!!!!!!

jag blir så arg
vadå täncker ni du vet ju inte hur det är att ta hand om ett uda barn
men då säger jag till dig som gör det
älskar du de barnet minder för att de är uda
nej de gör du/ni inte

ja de är en svår fråga
men jag är övertygad att om du ser in ditt hjärta
vet du ochså det rätta svaret på frågan

allt ska fan inte vara så förbanat lätt hella tiden
serigöst är vi så rädd för om våra barn
skulle va de som sticker utt mer heller minder
!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Kommentarer
Postat av: Sussi

Jag håller med dig gumman. Ett barn är ett barn, och barn är värda att bli älskade för den dom är, som dom är!! Det är vi som valt att "göra" dom , då är vi skyldig att ge dem livet också!!

2009-10-24 @ 16:04:56
URL: http://karleksbarnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0