tanckar och funderingar

hej jag har en fundering som jag välge har tänck på
det är många av mina vänner även jag själv som har lite stöer baran
och jag kan mig inte förstå när vi, jag väven sjäger "nu är det oliwers tid"
om man  har två barn i olika åldrar måste man ju finnas där för båda
hur gjode de för när de hade typ 5 och 8 barn i varge familj
är det vårt eget fel
är det samhelet som har satt en "stämpel" på hur mycket tid på vad och hur mycket vi ska hinna med
heller tilhör det tiden att vi mammor ska  ha dåligt samvete för våra älsta barn att vi inte har 100 timmar på en dag  helle att vi inte har 8 armar som en bekfsk,
har vi så stresingt samhälle att vi ite hiner med oss
heller använder vi det som en ursäkt ?

vill bara påpeta att jag själv ochså anväder mig av tidsordet om det är till mig själv heler tid till min största son
tycker apsolut inte det är fel alls

men jag undrar bara varit i från ordet kommer
är det i tiden nu att säga "nu har vi oliver tid"
heller !
jag säger det men jag tycker inte om ordet alls!
säger vi uppet att vi inte har tid för alla våra baran heller
är det bara en modärn ordfras
hur tiden vi har gätt ut till våra baran kan vara så kompatkta i tiden och i vardagen
så vi himnner inte med oss fasten vi så hjärna vil finns för alla våra barn

insperatjon till deta innläg fick jag av när jag såg det omdiskuterade progrmet "ett fal för louise"
som går på svt play
jag blir förvånad när jag ser mamman till en tjej som heter josefine som har några syskon och hennes lille bror
drabades av caser för några årsedan och blev nyss firskfiklarad men jossan tjener sig osynlig inför sim mamma
så gripande att se
och där seger psykologen att det måste avse "egen tid till jossan"
jag ville bara ta tjejer i mina armar och kramma om henne

kram kram skriv hjära en kommentar
på vad ni tycker i frågan





Kommentarer
Postat av: kristine jansson

Hejsan tjejen.Ja,kan hålla med om att det är mycket surr om att man ska ha en egen tid eftersom man har barn.Själv har jag två barn och aldrig tänkt tanken om att ha en egen tid för den tiden kommer när barnen blir större.Vad tror man när man skaffar barn att det ska vara lugnt och problemfritt och jämnnivå hela tiden. Egna tiden tar man när barnen sover sött i sina sängar.Föräldrar som pratar om egen tid och att barnen ska ha en egen tid med sina föräldrar skapar problem mellan syskonen,avundsjuka m.m.För barn ser inte på det sättet utan det är föräldrar som skapar det.Barnen bor hemma minst 18 år så det kommer de stunder när man gör saker med den ene och inte den andre ,så ta det lugnt för den sk "tiden" kommer av sig själv utan att man har gjort det till en stor grej.



Visst kan det kännas att man har barn och behöver ladda ny energi men den laddningen kommer direkt efter när man har gjort något roligt med barnen eller bara ha haft en myskväll.



Men men dagens ungdomar så ska det vara så märkvärdigt med allt när det gäller barn tex barnen ska inte gå på dagis för tidigt helst när de är ca två ( löjligt) finns det något barn som mår dålig av att gå på dagis? nä tvärtom dagis har allt som barn vill ha.

föräldrar måste ha en egen tid.(alla är olika)

viktigt att dela på allt.(löjligt)



Dagens ungdom med barn har jag inte förstått mig på men jag är nog gammal modig.TUR att vi alla är olika. Ha Ha

Kommer säker att sticka i ögonen på nån men jag skriver bara vad jag tycker och tror. Ha det så bra gumman så hörs vi.



GLÖM ALDRIG ATT BARNEN ÄR ALLT VI HAR OCH DU/NI ÄR ALLT DE HAR.



2009-11-15 @ 22:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0