En veckas semester till ända!

Hejje alla glada.

Inte var dag jag skriver nått i min sambos blogg... det händer faktiskt alldeles för sällan.
Men iaf för fösta gången på 5 år har jag nu äntligen nått som kallas semster.
Semester.... det ordet fick jag nästan slå upp i ordbok, hade knappt nån aning om vad det betydde.
Har alltid varit egenföretagare, så då har det inte blivit av att ha semester.... Semester i mina öron betydde nog endast "Förlorad inkomst".

Men nu ser jag verkligen värdet av att för en gångs skull ha semester. Har verkligen kännt ett otroligt inre lugn denna första veckan på min ledighet. Kan knappt fatta det själv,  jag varken längtar tillbaka till jobbet eller gruvar mig för att börja jobba igen. Det känns helt enkelt alldeles toppen att få vara ledig ett tag och samla ihop sig lite.

Det mest fantastiska är chansen jag nu har att få knyta ihop banden till min lilla underbara dotter. Det fina med det hela är att jag verkligen märker på henne att hon gillar att vara tillsammans med mig. Vi kliver upp rätt tidigt på morgonen, smyger nästan för att inte väcka mamma... går upp, kokar lite välling, sätter på kaffe...   hämtar tidningen. sen fikar vi lite tillsammans... kanske låter som en struntsak i era öron, men för mig betyder detta verkligen otroligt mycket. Sen när vi fikat klart sätter vi oss en stund på gräsmattan ute och busar lite. Sen efter ca en timma går vi en prommenad på ca 6-7 kilometer med Nalle.

Det är så fint att se att så små liv tar till sig fasta rutiner på ett så bra sätt...  hon är vaken nästan hela prommenaden, men sista hundra meterna så ger hon bokstavligt talat upp. Då somnar hon =) Framtålutad så jag får stanna och putta tillbaka henne... hahh hon e för rolig.

Nu är det 3 veckor kvar på semenstern. Ska verkligen njuta av dom..

ha det gött
Robban M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0